בני ברק: העירייה ב"מבצע פסח" לניקיון העיר לקראת החג

    אבי יעקב No Comments on בני ברק: העירייה ב"מבצע פסח" לניקיון העיר לקראת החג

    ראש העיר חנוך זייברט הינחה את אגף התברואה שבראשות סגנו מנחם שפירא, לתגבר את הפעילות במנופים רבים, רכבי דחס, פינוי מיכלים, משאיות תברואה ומשמרות נוספות של עובדים

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבצע הערכות נרחב ביותר לקראת חג הפסח בבני ברק, "בל יראה ובל ימצא" שהחלו מיד לאחר ימי הפורים, נמצא כבר בעיצומו, והוא משתרע על פני תחומים עירוניים רבים שניתנים להם תקציבים וטיפול יחודיים ואינטנסיביים לקראת החג. כך נמסר בישיבת צוות ההכנה, שהתקיימה בראשותו של חנוך זייברט, ראש העיר ובהשתתפות אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע ומנחם שפירא, סגן רה"ע וראש אגף התברואה ובריכוזו של ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע.

    במסגרת מבצע ביעור חמץ מתקיימת פעילות עניפה ביותר, שכוללת תוספת עשרות רבות של כלי רכב לניקיון בכל אזורי העיר בני ברק ומשמרות עובדים. בהתאם להנחיית ראש העיר, תוגבר אגף התברואה של העיריה שבראשות מנחם שפירא, סגן רה"ע, ובהנהלת מר נתנאל נחום במנופים רבים, רכבי דחס, פינוי מיכלים, משאיות תברואה ומשמרות נוספות של עובדים. כלי רכב מיוחדים גם הוכנסו לרחובות קטנים, שלמשאיות גדולות יש קושי להיכנס אליהם, כדי לאפשר עיר נקיה בחג.

    בנוסף לניקיון היסודי הכללי ברחבי העיר, נקבעו צירי פעולה מרכזיים כרחובות רבי עקיבא, עזרא, נחמיה, חזון-איש, ירושלים, רבן יוחנן בן-זכאי, הרב כהנמן, אברבנאל, אבו-חצירא, הרב דסלר, דמשק אליעזר ועוד. בצירים אלו הושם דגש על עבודות כניקוי לוחות מודעות, סילוק שאריות כרזות, סימוני כבישים, תאורה, השלמת גידור בגינות ציבוריות, טיפוח גינון בכניסות לעיר, ניקיון מעקות פגומים, ניקוי תחנות אוטובוסים, שיפור תאורת רחובות, תיקון גדרות הפרדה באיי תנועה, מחיקת גרפיטי מעשרות מקומות, סילוק כרזות ושלטים מסחריים פיראטיים באזורים שונים, גיזום גדר חיה מפריעה, פינוי רכבים נטושים. את עבודות שדרוג התשתיות יבצע אגף התשתיות והפיתוח של העירייה שבהנהלת חנוך זיידמן.

    מאות פניות מתושבים נתקבלו במסגרת "קו פתוח" לשמיעת פניות תושבים על נושאים ודגשים בפעילות התברואתית בכללותה ובמבצע הניקיון הנרחב לקראת החג בפרט ובנושאים כלליים של הערכות לחג בתחומים שונים. הקו הופעל ביזמתו ובראשותו של חנוך זייברט, ראש העיר, במסגרת המוקד העירוני, שבהנהלת שלמה בורובסקי, מנהל המוקד העירוני. במסגרת ה"קו הפתוח" התקבלו הערות והצעות שטופלו בהקדם, ובנוסף לכך גם יצאו ראש העיר, ראש אגף התברואה ומנהל האגף לאזורים השונים של העיר, כדי להתרשם מקרוב אחר הערות והצעות ולהפעלת צוותי ביצוע מקצועיים בהתאם לכך.

    העירייה גם הודיעה לציבור, כי כל מי שמבקש להציב מתקן להגעלת כלים לקראת החג, יקבל, תחילה, אישור של אגף התברואה של העירייה, לאחר שבעבר נשארו לא אחת, שאריות ולכלוכים בדרכים, לאחר גמר ההגעלה. מוקדים שלא יקבלו אישור מוקדם של האגף יסגרו. העירייה גם פנתה לארגוני חסד המחלקים מזון לנצרכים לקראת החג, לתאם עם אגף התברואה, כדי שניקוי המתחם לאחר החלוקה, יתבצע באופן מסודר ויעיל.

    לקראת חופשת חג הפסח יצאה מח' התחבורה שבאגף תשתיות ופיתוח של העירייה בקריאה לציבור הנהגים לנהוג עפ"י הכללים, וביחוד שלא לנהוג במהירות מעל למותר ולהקפיד על מתן זכות מעבר לחוצים את הכביש. כמו"כ הולכי-הרגל, וביחוד התלמידים והוריהם נקראו לחצות את הכביש רק במעבר-חצייה ובהתאם להנחיות. בין היתר, נקראו הנהגים והולכי-הרגל לזכור כי הרמת האגודל הינה תקשורת טובה בין האדם החוצה כביש (ביחוד ילדים שקומתם נמוכה), לבין הנהג. במסגרת זו נקרא הציבור לציית לחוקי התנועה, וכבר פסקו גדולי ישראל, ובהם הגאון רבי יצחק יעקב וייס זצ"ל, גאב"ד העדה החרדית ורבנים ידועי-שם, כי לחוקים אלו יש דין של חוקי התורה, משום "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", והעובר על חוקי התנועה והבטיחות עובר גם על חוקי התורה.

    יחידת ההתנדבות באגף לשירותים חברתיים של העירייה וארגון "בטרם" יצאו בקריאה להורים לשמור על ילדיהם, במסגרת העבודות הנעשות בבתים לקראת החג, ולדאוג לשמירה על ילדים קטנים מפני חומרי ניקוי, מים רותחים, טביעות במיכלי-מים, נפילות מגבהים שונים. הוצע גם לקיים התארגנות בין משפחות לסבב "תורנות שמירה" על ילדים ולהשאיר חדר פנוי לפעילות ילדים תחת השגחה, ואותו לנקות בסוף.

    בערב חג הפסח יציב האגף עשרות רבות של מיכלים מיוחדים בכל אזורי העיר, כדי שניתן יהיה לבער בהם את החמץ. לקראת צהרי היום יפונו המיכלים, כדי שלא ישארו גושי חמץ בכל אזורי העיר. צוותי כיבוי-אש בני –ברק יהיו בכוננות מוגברת ערב החג לכיבוי דליקות, ומשום כך נקרא הציבור לשרוף רק במיכלים המיועדים לכך.

    לקראת חג הפסח ישאבו גדולי האדמורי"ם והרבנים מים שלנו ממימי בארות מקומיות בבני ברק, כדי להשתמש בהם לאפיית מצות מצווה בערב חג עצמו. המקום שנקבע למטרה זו הוא ברחוב אהרון דב, ע"י באר המים, לאחר שמרכז "מים שלנו" שהיה בעבר ברחוב חזון אי"ש, ע"י מגדל המים, לא יפעל השנה, בגלל הפסקת השאיבה בבאר ח' שבמקום, בשל הצורך לטפל במים בטרם אספקתם, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.



    0 תגובות